Cancer har blivit bigest dödsorsaken bland människor. Varje år, dog många människor av cancer hela världen. Så vi behöver ta hand om vår hälsa och kamp med cancer. Vet du några av vegetabiliskt är bra för cancer-kämpar? Nu ska vi lära oss om dem.
Broccoli har visat sig vara användbara för att förebygga bröstcancer genom att ändra den typ av cancerframkallande östrogen som kroppen producerar. Groddar av broccoli är den mest användbara formen av broccoli och tros hjälpa till att förhindra kolon och rektal cancer. Ju mer bittra broccolin, desto friskare är det.
Råa morötter innehåller betakaroten, vilket kan bidra till att minska en rad cancerformer, inklusive lunga, mun, hals, mage, tarm, urinblåsa, prostata och bröst. Tyvärr förlorar du en hel del av de fördelar om morötterna kokas. Håll dig till råvaror!
Vitlök är rik på allicin som har immun-förbättra föreningar som faktiskt ökar aktiviteten hos immunsystemet att bromsa eller förhindra utvecklingen av cancer i magen, bröstet och matstrupe. De svavelföreningar som ger vitlök dess intensiva smaken har visat sig skydda mot cancer genom att neutralisera cancerframkallande ämnen. Människor som konsumerar rå eller kokt vitlök minskar regelbundet drastiskt risken för magcancer på grund av vitlök har antibakteriella effekter mot vissa bakterier som orsakar cancer där. För att uppnå fullständig anti-cancer fördelar, rekommenderas att vitlök skalas, hackas och kokas efter 15 minuter.
Kokta tomater är höga i antioxidanter. En studie från National Cancer Institute funnit bevis från studier att antioxidanter kan bromsa eller möjligen förhindra uppkomsten av cancer. Lykopen, den antioxidant som finns i tomater finns även i vattenmelon, guava och grapefrukt.
Sojaprodukter som tofu kan hjälpa till att förhindra både bröst-och prostatacancer genom att blockera och undertrycka cancertumörer. Soja tycks minska risken för cancer genom att hämma tillväxten av celler och nya blodkärl som tumörer behöver för att expandera. Kvinnor som har bröstcancer eller löper hög risk bör tala med sin läkare innan de ökar sin konsumtion av sojaprodukter.











































